User Tools

Site Tools


k14:start

14.0 Keyboard and mouse

The two input devices keyboard and mouse have been standard for computers for many years. In this chapter you will learn how to use the keyboard and mouse under gambas.

  • First the three classes Key, Mouse and Cursor are introduced with the most important properties, methods and events as well as the used constants.
  • Then projects are described in which these classes are also used.
  • A special position is taken by the chapter dedicated to creating a keystroke or a combination of keys (→ chapter 15.6 Class Desktop (gb. qt4)).

T

Figure 14.0.1: Keyboard K102

Articles

Download


14.0 Tastatur und Maus

Die beiden Eingabegeräte Tastatur und Maus gehören seit vielen Jahren zum Standard bei Computern.
In diesem Kapitel lernen Sie den Einsatz von Tastatur und Maus unter Gambas kennen.

  • Zuerst werden die drei beiden Klassen Key, Mouse und Cursor mit den wichtigsten Eigenschaften, Methoden und Ereignissen sowie den verwendeten Konstanten vorgestellt.
  • Dann werden Projekte beschrieben, in denen auch diese o.a. Klassen eingesetzt werden.
  • Eine Sonderstellung nimmt das Kapitel ein, das sich dem Erzeugen eines Tastendrucks oder einer Kombination von Tasten widmet (→ Kapitel 15.6 Klasse Desktop (gb.qt4)).


T

Abbildung 14.0.1: Tastatur K102

This website uses cookies. By using the website, you agree with storing the cookies on your computer. More information in the privacy policy.
k14/start.txt · Last modified: 02.07.2018 (external edit)

Page Tools